قبل از استخدام مدیر 9 کار انجام دهید

یک سوال بسیار سخت که قبل از هر انتخاب باید از خودتان بپرسید این است: آیا من می خواهم این فرد را به عنوان مدیر شرکت خود استخدام کنم؟ اما باید چه کارهایی قبل از انتخاب یک مدیر ارشد و استخدام وی برای شرکت خود انجام دهیم.

به گزارش آی ان سی، پیدا کردن شخص مناسب برای پر کردن جایگاهی در سطح ارشد برای هر شرکتی سخت است. شما باید داوطلب مناسب را تشخیص دهید، ببینید که آیا نیازهایتان را می‌شناسید یا خیر و همچنین حقوق متناسب این کار را برای وی در نظر بگیرید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از زومیت، به همین دلیل است که در بسیاری از موقعیت‌ها انتخاب کردن مدیر به یک پروسه‌ی طولانی و حساس تبدیل می‌شود. اما گام‌های انتخاب یک مدیر خوب چیست؟

۱. یک نقشه ی راه ۱۲ تا ۱۸ ماهه تهیه کنید
سریع شروع کنید و در رابطه با کلیدها و سرنخ‌هایی که شما را در انتخاب پیش می‌برد فکر کنید، جستجو کنید و بفهمید که دیگران در موقعیت‌های مشابه به چه چیزهایی توجه دارند. یک لیست با اولویت‌های مختلف ایجاد کنید و آماده‌ی هر سورپرایزی باشید.
از خودتان یپرسید:چرا می خواهید این جایگاه را پر کنید؟

۲. روی همه‌ی مراحل کنترل داشته باشید
تعادل خوبی بین رد کردن و پذیرفتن داوطلبان برقرار کنید. شناسایی کنید که چه چیزی داوطلبان را به شرکت شما جذب می‌کند و چه چیزی باعث می‌شود کارکنان شما بخواهند موقعیت فعلی خود را ترک کنند.
از خودتان بپرسید: آیا این داوطلب به چیزی که ما می‌خواهیم نزدیک است؟ آیا برای کار ما مناسب است؟

۳.به تقاضاهای داوطلبان توجه کنید
به مسائلی که داوطلبان می‌گویند گوش دهید و سعی کنید دلیل تغییر شغل و نقل مکان از موقعیت‌های کاری مختلف را کشف کنید. ممکن است نیاز باشد تا از داوطلبان بخواهید تا لیستی از تمام دلایلی که باعث تغییر شغل آنها شده تهیه کنند .

۴.یک ملاقات در سطح مدیریتی پایین برگزار کنید
یک جلسه‌ی ملاقات بین مدیران در سطح پایین برگزار کنید و گزینه مورد نظر شما در این جلسه شرکت کند تا علاوه بر آشنایی با دیدگاه شرکت شما، دیدگاه‌های خود را نیز مطرح کند.
این نکته در تمامی مواردی که می‌خواهید مدیری را استخدام کنید، کارآمد خواهد بود پس بهتر است قبل از نهایی کردن انتخاب، این جلسه را برگزار کنید.

۵.گذشته‌ی فرد را بررسی کنید
 بررسی گذشته بهترین پیشگو برای انتخاب و استخدام موفق در آینده است و حتی بیشتر از مصاحبه کارساز خواهد بود.

۶.از سوال پرسیدن نترسید
با نگاه کردن به داوطلبان از هر زاویه به دنبال صفات و خصوصیات او باشید. عمیقا در رابطه با تجربه‌ی گذشته‌ی داوطلبان کاوش کنید. از این که خیلی سوال بپرسید نترسید. هدف این است که از هر اتفاق غیرمنتظره‌ای بعد از استخدام شخص، پیشگیری کنیم.
از خودتان بپرسید: آیا من می خواهم این فرد را مدیریت کنم؟

۷.انتظارات مالی فرد مورد نظر خود را شناسایی کنید
ابتدا از انتظار داوطلب آگاهی پیدا کنید. در رابطه با بسته‌های تشویقی آن‌ها در گذشته بپرسید و اطمینان پیدا کنید با چیزی که شما می‌توانید پیشنهاد دهید همخوانی دارد یا خیر.
بعد از این که همه‌ی مسایِل دیگر رفع شدند، به داوطلبان در رابطه با این که پاداش‌ها در آینده چگونه خواهند بود به صورت کامل اطلاعات بدهید. این باید آخرین مساِله‌ای باشد که قبل از نهایی شدن انتخاب مطرح می‌شود.

۸.قبل از انتخاب کردن مطمئن شوید که هیچ شک و دودلی وجود ندارد
زمانی که شما آماده هستید تا انتخاب کنید، داوطلب باید توانایی این را داشته باشد که به چشمان شما نگاه کند و بگوید: "من این شغل را می‌خواهم"
در این لحظه شما باید مطمئن باشید که پیشنهاد شما قبول خواهد شد. همواره پیشنهاد نهایی را خود و به صورت رو در رو به فرد موردنظر ارائه کنید.

۹.انتخاب نهاییتان را بکنید
نپرسید:" آیا برای پیشنهاد نهایی آماده‌ هستی؟"
بلکه بپرسید: "آیا حاضری به شرکت ملحق شوی؟"
این موارد به شما کمک خواهند کرد تا تصمیمات مدیریتی بهتری گرفته و افراد مناسبی را استخدام کنید.

چرا سرمایه‌گذاری ارزشمند است؟

زمانی وجود دارد که پول کمی به دست آورده اید و نمیدانید با آن چه کار کنید. در دنیایی که مدام بسیاری از چیزها توجه شما را به خود جلب میکنند، افکار مربوط به سرمایه گذاری بلندمدت اغلب از اولویتهای پایینتری برخوردار هستند.

این روند قابل درک است. دنیای سرمایه‌گذاری تهدیدآمیز و ناشناخته است. احتمالاً در مورد ریسک‌های مربوطه شنیده‌اید و شاید این کار کمی خسته کننده به نظر برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، با وجود این، مجبور نیستید که فقط برای ثروتمندشدن سرمایه‌گذارید کنید. به رغم ماهیت تهدیدآمیزی و مرموز بودن، سرمایه‌گذاری می‌تواند به لحاظ زمان و پول ارزشمند بوده و برای شما تفریح باشد. مهم است که به سرمایه‌گذاری به مثابه روشی مناسب برای کسب درآمد بیشتر از حساب بانکی‌تان نگاه کنید.

در ادامه دلیل توجه به دنیای سرمایه‌گذاری آمده است:

تفکر در مورد دوران بازنشستگی.

ممکن است در مورد طرح (k) 401 در اینترنت جستجو کرده باشید، اما آیا تا به حال در مورد برنامه بازنشستگی خودتان فکر کرده‌اید؟ طرح (k) 401 را می‌توان به دشواری درک کرد، اما در اصل، نوعی برنامه بازنشستگی است که از سوی کارفرمایتان حمایت خواهد شد. در اصل، می‌توانید برخورداری از بخشی از حقوقتان را با استفاده از طرح مذکور داشته باشید که به شما در پس‌انداز مالی برای بازنشستگی کمک خواهد کرد. درک این مسئله و سرمایه‌گذاری بر آن آسان است و در طولانی مدت حائز ارزش خواهد بود. هنگامی که سرمایه‌گذاری پنجاه ساله صورت گرفت می‌توانید بر آنچه که اکنون نیاز دارید و همچنین آنچه که در آینده بدان نیاز خواهید داشت تمرکز کنید.

مسیر طولانی پژوهش.

هنگامی که در مورد سرمایه گذاری تحقیق می‌کنید قادر خواهید بود تا آنچه که را که بدان علاقمند هستید را بیابید. تحقیق در مورد این عناوین به درک بهتر شما از طرح (k) 401 کمک خواهد کرد. می‌توانید به بهترین تناسب وضعیت مالی برسید به ویژه اگر پول زیادی برای شروع نداشته باشید. هرچه می‌توانید یاد بگیرید و در منابع متعدد جستجو کنید تا چشم‌اندازهای متفاوتی به دست آورید. پس از این کار، در آنچه که از آن آگاهی به دست آورده‌اید، سرمایه‌گذاری کنید.

حتی اگر پول هم ندارید، ترسی نداشته باشید.

همانگونه که پیشتر ذکر شد، سرمایه‌گذاری صرفاً برای ثروتمندشدن نیست. هنگامی که پورتفولیوی سرمایه‌گذاری خود را تدوین کردید، آن را مطابق نیازها یا اهداف مالی خود تنظیم کنید. این کار به لحاظ اقتصادی خوب است، زیرا همانگونه که بحران مالی ۲۰۰۸ نشان داد، همیشه در روی یک پاشنه نمی‌چرخد. شما می‌توانید پورتفولیوی سرمایه‌گذاری خود را تنظیم کنید و مطابق آن به دنبال تامین مالی باشید.

برنامه‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند جذاب باشد.

شاید تعجب کنید که چند نرم‌افزار سرمایه‌گذاری اکنون وجود دارد. آنها نرم‌افزارهایی برای سرمایه‌گذاری در تغییر ذخیره هستند؛ برخی برنامه‌ها نیز وجود دارند که بازار را بررسی کرده و وضعیت آن را گزارش می‌کنند، به خصوص برنامه‌هایی برای کمک به تنوع‌بخشی به پورتفولیویتان وجود دارد. اکنون، حتی نمی‌توانید از بهانه‌ای تحت عنوان خستگی داشته باشید.

شروع زودتر موجب دستیابی به مزایای بهتر است.

فکر کنید سرمایه‌گذاری همانند اجرای کاری باشد. مطمئن باشید، داستانهای شگفت‌انگیزی در مورد مردم مختلف وجود دارد. با وجود این، با یقین به آنها بگویید که این کار با بالارفتن سن سخت‌تر خواهد شد. ما نمی‌گوییم که به جای بیست‌سالگی در سی سالگی و با یک دنیا حسرت، کار سرمایه‌گذاری را شروع کنید. این پول شماست و بهتر از هر فرد دیگری از وضعیت مالی خود خبر دارید. با وجود این، هنگامی که سرمایه‌گذاری را در سنین جوانی شروع می‌کنید، به پول خود فرصت رشد خواهید داد. هرچه فرصت رشد بیشتر باشد، پول بیشتر خواهد شد. سرمایه‌گذاری ارزش خود را دارد. اینکار می‌تواند مفرح باشد آن هم هنگامی که تحقیق انجام می‌دهید و به لحاظ مالی آموزش می‌بینید و به مزایای بهتر دست خواهید یافت.

کارواش‌ها روزی چقدر درآمد دارند؟

کارواش یکی از مکان‌هایی است که اکثر خودروهای سواری در طول ماه حداقل یک بار گذرش به آنجا می‌افتد، مکانی که یکی از پر درآمدترین مشاغل در سطح شهر محسوب می‌شود و نیازی به تخصص و حرفه خاصی ندارد.

تنها نیاز برای راه‌اندازی یک کارواش داشتن چند دستگاه شستشوی و چند کارگر کار بلد است تا با حداقل هزینه بیشترین درآمد را کسب کنند، به طور مثال هزینه شستشوی داخلی و بیرونی یک خودرو معمولی در کارواش حداقل از 10 هزار تومان شروع می‌شود و بسته به مدل خودروها تعرفه شستشوی آن نیز تغییر می‌کند و تا 100 هزار تومان نیز می‌رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، با یک حساب سر انگشتی به این نتیجه می‌رسیم که یک کارواش اگر در طول روز حداقل 30 خودرو را بشوید در آمد روزانه‌ای  معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان خواهد داشت که جمع این درآمد روزانه در ماه به حدود 50 میلیون تومان می‌رسد که این رقم معادل چند سال حقوق یک کارگر معمولی است.
 
در حالی که یک کارگر برای درآمد حداقلی در ماه باید حداقل مدرک، کارت پایان خدمت و... داشته باشد این در حالی است که در شغل‌های این چنینی نه نیازی به مدرک خاصی است و نه تخصص.

در گفت‌وگو با یک مسئول کارواش به این نتیجه رسیدیم که مهم‌ترین چیز در این شغل داشتن اعتبار است و نیاز به هیچ تخصص و سرمایه بالایی ندارد و با یک سرمایه 10 میلیونی و البته به غیر از اجاره مکان کارواش می‌توان درآمد خوبی کسب کرد که سوای از هزینه‌های کارواش و مواد شوینده، سود این کار برای افراد حداقل 35 میلیون تومان در ماه است و حتی با پرداخت پول کارگر باز هم سود 30 میلیونی به جیب خواهند زد.
 
این در حالی است که به گفته برخی از کارگران کارواش آن‌ها حقوق ندارند و درآمدشان از راه دریافت انعام از مشتریان دریافت می‌کنند زمانی که میزان درآمدشان را می‌پرسیم می‌گویند مبلغ درآمد ما بسته به شانس و روز کاری دارد که اگر مشتری خوب و دست به جیبی داشته باشیم تا روز 100 هزار تومان و در بدترین شرایط حداقل روزی 50 هزار تومان را در میاوریم ولی در این بین اگر خسارتی هم به خودرو کسی وارد کنیم باید خودمان هزینه‌اش را پرداخت کنیم.
 
حال با این تفاسیر جای تعجب دارد که این شغل نه جراح پلاستیک است و نه صاحب معدن طلا، تنها فردی است که یک سرمایه چند میلیونی است که از هر سری به سود می‌رسد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هستند برخی از کارواش‌های که به قول خودشان خودروهای زیر 50 میلیون تومان را قبول نمی‌کنند و حداقل در آمد روزانه‌شان از یک پزشک متخصص قلب نیز بیشتر است و در ماه در آمد چند صد میلیونی دارند.
 
با این تفاسیر به نظر می‌رسد با وجود این گونه از مشاغل در سطح شهر با درآمد میلیونی تا چند وقت آینده جوانان به جای خرج دانشگاه و تحصیل و خدمت سربازی تمامی هزینه‌های خود را وارد بازار این گونه کارها کنند و به جای صرف زمان و هزینه‌های چند برابری سود به جیب بزنند.

چرا سرمایه‌گذاری ارزشمند است؟

زمانی وجود دارد که پول کمی به دست آورده اید و نمیدانید با آن چه کار کنید. در دنیایی که مدام بسیاری از چیزها توجه شما را به خود جلب میکنند، افکار مربوط به سرمایه گذاری بلندمدت اغلب از اولویتهای پایینتری برخوردار هستند.

این روند قابل درک است. دنیای سرمایه‌گذاری تهدیدآمیز و ناشناخته است. احتمالاً در مورد ریسک‌های مربوطه شنیده‌اید و شاید این کار کمی خسته کننده به نظر برسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، با وجود این، مجبور نیستید که فقط برای ثروتمندشدن سرمایه‌گذارید کنید. به رغم ماهیت تهدیدآمیزی و مرموز بودن، سرمایه‌گذاری می‌تواند به لحاظ زمان و پول ارزشمند بوده و برای شما تفریح باشد. مهم است که به سرمایه‌گذاری به مثابه روشی مناسب برای کسب درآمد بیشتر از حساب بانکی‌تان نگاه کنید.

در ادامه دلیل توجه به دنیای سرمایه‌گذاری آمده است:

تفکر در مورد دوران بازنشستگی.

ممکن است در مورد طرح (k) 401 در اینترنت جستجو کرده باشید، اما آیا تا به حال در مورد برنامه بازنشستگی خودتان فکر کرده‌اید؟ طرح (k) 401 را می‌توان به دشواری درک کرد، اما در اصل، نوعی برنامه بازنشستگی است که از سوی کارفرمایتان حمایت خواهد شد. در اصل، می‌توانید برخورداری از بخشی از حقوقتان را با استفاده از طرح مذکور داشته باشید که به شما در پس‌انداز مالی برای بازنشستگی کمک خواهد کرد. درک این مسئله و سرمایه‌گذاری بر آن آسان است و در طولانی مدت حائز ارزش خواهد بود. هنگامی که سرمایه‌گذاری پنجاه ساله صورت گرفت می‌توانید بر آنچه که اکنون نیاز دارید و همچنین آنچه که در آینده بدان نیاز خواهید داشت تمرکز کنید.

مسیر طولانی پژوهش.

هنگامی که در مورد سرمایه گذاری تحقیق می‌کنید قادر خواهید بود تا آنچه که را که بدان علاقمند هستید را بیابید. تحقیق در مورد این عناوین به درک بهتر شما از طرح (k) 401 کمک خواهد کرد. می‌توانید به بهترین تناسب وضعیت مالی برسید به ویژه اگر پول زیادی برای شروع نداشته باشید. هرچه می‌توانید یاد بگیرید و در منابع متعدد جستجو کنید تا چشم‌اندازهای متفاوتی به دست آورید. پس از این کار، در آنچه که از آن آگاهی به دست آورده‌اید، سرمایه‌گذاری کنید.

حتی اگر پول هم ندارید، ترسی نداشته باشید.

همانگونه که پیشتر ذکر شد، سرمایه‌گذاری صرفاً برای ثروتمندشدن نیست. هنگامی که پورتفولیوی سرمایه‌گذاری خود را تدوین کردید، آن را مطابق نیازها یا اهداف مالی خود تنظیم کنید. این کار به لحاظ اقتصادی خوب است، زیرا همانگونه که بحران مالی ۲۰۰۸ نشان داد، همیشه در روی یک پاشنه نمی‌چرخد. شما می‌توانید پورتفولیوی سرمایه‌گذاری خود را تنظیم کنید و مطابق آن به دنبال تامین مالی باشید.

برنامه‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند جذاب باشد.

شاید تعجب کنید که چند نرم‌افزار سرمایه‌گذاری اکنون وجود دارد. آنها نرم‌افزارهایی برای سرمایه‌گذاری در تغییر ذخیره هستند؛ برخی برنامه‌ها نیز وجود دارند که بازار را بررسی کرده و وضعیت آن را گزارش می‌کنند، به خصوص برنامه‌هایی برای کمک به تنوع‌بخشی به پورتفولیویتان وجود دارد. اکنون، حتی نمی‌توانید از بهانه‌ای تحت عنوان خستگی داشته باشید.

شروع زودتر موجب دستیابی به مزایای بهتر است.

فکر کنید سرمایه‌گذاری همانند اجرای کاری باشد. مطمئن باشید، داستانهای شگفت‌انگیزی در مورد مردم مختلف وجود دارد. با وجود این، با یقین به آنها بگویید که این کار با بالارفتن سن سخت‌تر خواهد شد. ما نمی‌گوییم که به جای بیست‌سالگی در سی سالگی و با یک دنیا حسرت، کار سرمایه‌گذاری را شروع کنید. این پول شماست و بهتر از هر فرد دیگری از وضعیت مالی خود خبر دارید. با وجود این، هنگامی که سرمایه‌گذاری را در سنین جوانی شروع می‌کنید، به پول خود فرصت رشد خواهید داد. هرچه فرصت رشد بیشتر باشد، پول بیشتر خواهد شد. سرمایه‌گذاری ارزش خود را دارد. اینکار می‌تواند مفرح باشد آن هم هنگامی که تحقیق انجام می‌دهید و به لحاظ مالی آموزش می‌بینید و به مزایای بهتر دست خواهید یافت.

چطور یک شغل پردرآمد پیدا کنیم؟

کار پردرآمد رویای همه‌ی انسانهای زمین است. به عنوان فردی بالغ در جامعه چه از جانب والدین‌تان ارثیه و ثروت زیادی کسب کرده باشید چه نه باز باید برای خودتان شغلی پیدا کنید که در طول زندگی به آن اشتغال داشته باشید.

حال اگر جزو آن عده‌ی معدودی که از والدین‌شان ارثی گرفته‌اند نباشید یافتن یک کار پردرآمد دغدغه‌ی همیشگی شما می‌شود. اگر مهارت خاصی داشته باشید که با آن بتوانید به درامد خوبی برسید که عموما جای نگرانی نیست اما عده‌ی بسیاری از افراد دلشان می‌خواهد در کنار مهارتی که دارند و کاری که انجام می‌دهند یک شغل پردرآمد با سرمایه کم پیدا کنند و به شغل های زود بازده که برایشان درآمد خوبی به همراه دارد روی بیاورند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، در این نوشتار ۴ راه حرفه‌ای نام برده ایک که به یک شغل پردرآمد و کار زودبازده برسید.

۱)به سراغ شغل هایی بروید که نیاز روز جامعه است و میزان تقاضا برای آن خیلی زیاد است.

موسسه کریر بیلدر سال گذشته فهرستی از مشاغلی را معرفی کرد که به دلیل میزان بالای تقاضا در جامعه در زمره کارهای پردرآمد بودند. این مشاغل که عموما در حوزه فناوری اطلاعات، پزشکی و فروش و بازاریابی هستند عبارتند از:مسئول بازاریابی،توسعه‌دهنده نرم‌افزار و اپلیکیشن،پرستار رسمی،مهندسی صنعتی،مدیر شبکه و سیستم‌های کامپیوتری،توسعه دهنده وب،مدیر خدمات درمانی و پزشکی،فیزیوتراپ،مدیر فروش.

شاید بتوان گفت این فهرست تا حدی به نیاز روز جامعه ایرانی نیز نزدیک است. میتوان به عنوان یک شغل پردرآمد در ایران به مشاغل با تخصص کامپیوتر اشاره کرد. در حال حاضر همه‌ی کسب و کارها حتی سوپرمارکتهای کوچک هم نیاز به کامپیوتر و نرم افزارهای مربوط به شغل شان دارند. در این رابطه هر نوع تخصصی که داشته باشید می‌تواند شما را به یک کار پردرآمد با سرمایه کم سوق دهد. از شغل های پردرآمد دیگر در ایران می‌توانب ه جراح زیبایی، مربی و بازیکن فوتبال، وکیل و مشاور خانواده، و بازیگر سینما و تلویزیون اشاره کرد.

۲) به سراغ شغل هایی با سرمایه کم بروید که هم به زودی بتوانید کسب و کار خود را راه بیندازید و هم نیاز به تامین سرمایه اولیه نداشته باشید.

اگر از دنیای کارمندی خسته شده‌اید و دلتان می‌خواهد برای خودتان کار کنید و از طرفی یک کار پردرآمد هم داشته باشید خوب است به یک کارافرینی جمع و جور و یک شغل با سرمایه کم فکر کنید. این روزها اجاره کردن یک مغازه یا کارگاه کوچک ممکن است کمی سخت باشد اما به امتحانش می‌ارزد و می‌توانید یک توزیع و فروش محصول خاصی را راه بیندازید. یا برای یک برند محبوب و پرفروش بازاریابی کنید و درصد سود خود را وصول کنید. حتی اگر قوم و خویشی در حاشیه شهر محل زندگیتان دارید می‌توانید به پرورش ماهی و بوقلمون هم فکر کنید و با مشارکت مالی و کاری چند نفر از دوستان تان یک حوضچه پرورش ماهی راه بیندازید. اگر هم تخصص و فن مورد نیاز را داشتید می‌توانید در حوزه انواع مشاغل تعمیرکاری و خدماتی و … مثل تعمیرکار، برقکار، بنا و گچکار خوش بدرخشید. جامعه در حال پیشرفت است و هر نوع خدماتی را پذیراست.

۳) به یک شغل پردرآمد خانگی و کار در منزل روی بیاورید.

همیشه اینطور نیست که فقط خانم ها به دنبال مشاغل خانگی باشند. امروزه مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان از محبوبیت بیشتری برخوردارند. اگر نگاهی به فهرست شغل های خانگی داشته باشید می‌بینید که بسیاری از آنان را می‌توانید به راحتی و با آموزش خیلی کوتاهی و نیز با کمترین سرمایه و درآمد در منزل خود انجام دهید و یک کار پردرآمد در منزل داشته باشید. کارهایی نظیر وبلاگ نویسی ، بازاریابی تلفنی ، فروش کالا بصورت مزایده و حراج ، ترجمه ، تدریس خصوصی ، پرورش گیاهان خانگی ، طراحی و دوخت لباس ، ساخت جعبه کادویی و عروسک سازی ، فعالیت در صنعت خوراکی و غذای خانگی میتوانند گزینه‌های خوبی برای شروع یک کار پردرآمد در منزل باشند.

۴) در فکر پیدا کردن یک شغل دوم یا یک شغل آزاد باشید.

اگر که شما هم شغلی دارید که هر ماه حقوقی می‌گیرید اما کفاف زندگی تان را نمی‌دهد و در فکر کار پردرآمد دیگری هستید نیاز نیست حتما از شغل خود خارج شوید و به دنبال کار جدید باشید. می‌توانید برخی کارها را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کنید. در فهرست شغل های آزاد پردرآمد در ایران می‌توان به نویسندگی ، مترجمی، عکاسی، فعالیت بازاریابی در فضای مجازی و مشاغل مربوط به توسعه و بهبود موتورهای جستجو اشاره کرد.

5 روش که بتوانید از سال قبل ثروتمندتر شوید

آیا می‌خواهید از پول خود با هوش بیشتری استفاده کنید و امسال نسبت به سال قبل ثروتمند تر شوید؟ بهترین کسی که می‌توانید برای توصیه گرفتن در این زمینه نزد او بروید، وارن بافت است. او توانسته است ثروت شخصی خود را به ۷۲ میلیارد دلار برساند، و به عنوان سومین فرد ثروتمند دنیا شناخته می‌شود.

علاوه بر این، وی به ارائه‌ی توصیه‌های معقولی در زمینه‌ی ثروتمند شدن پرداخته است که قطعا هر فردی می‌تواند از آنها پیروی کند، حتی اگر تجربه‌ای در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری نداشته باشد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده،  در این جا به ۵ توصیه‌ی که وارن بافت به منظور استفاده‌ی بهینه از پول و سرمایه مطرح کرده است، اشاره می‌کنیم:

۱- هیچ وقت سرمایه‌ی خود را از دست ندهید.

قانون شماره‌ی ۱: هیچ گاه پول و سرمایه‌ی خود از دست ندهید. قانون شماره‌ی ۲: هیچ وقت قانون شماره‌ی ۱ را فراموش نکنید. بافت همچنین به این نکته اشاره می‌کند که “کسی را نمی‌شناسم که فکر کند از دست دادن پول ایده‌ی خوبی باشد زیرا این کار یک حماقت بزرگ است.”

اما بهتر است که فراتر از این مورد آشکار برویم، یک توصیه‌ی کاربردی بیان می‌کند که: هر زمانی که می‌توانید، از ریسک کردن اجتناب کنید. وی همچنین اشاره می‌کند که اگر می‌خواهید فردی خوشبخت و موفق باشید، هیچگاه برای آن چه که می‌خواهید، آن چه که نیاز دارید را به خطر نیاندازید. حتی اگر احتمال به خطر افتادن سرمایه‌ی شما، یک در هزار باشد.

با در نظر داشتن این نکته، بافت به شخصه از انجام هر نوع سرمایه‌گذاری پرخطر در طول سال‌های بسیار، اجتناب کرد و از بسیاری از مواردی که می‌توانست به وسیله‌ی آنها به سودهای کلانی دست پیدا کند (به عنوان مثال در زمینه‌ی فناوری) چشم پوشی کرد. پس از مدتی، استفاده از راهبرد ریسک گریزی، به طرز چشمگیری برای او نتیجه‌بخش بوده است.

۲- با پرداخت بهای پایین، ارزش بالایی به‌دست آورید.

“قیمت و بها آن چیزی است که پرداخت می‌کنید و ارزش آن چیزی است که دریافت می‌کنید” بنابراین می‌توانید پول خود را از دست بدهید (و قانون شماره ی ۱ را زیر پا بگذارید) در صورتی که تصمیم بگیرید برای چیزی بیش از ارزش آن پول پرداخت کنید. بافت به این نکته اشاره می‌کند که: “من ترجیح می‌دهم کالاهایی با کیفیت بالا در زمانی که قیمت آنها موقتا پایین آمده است، خریداری کنم.” این روش کاملا هوشمندانه است.

۳- سعی کنید عادت‌های اقتصادی سالم کسب کنید.

بافت در یکی از سخنرانی‌های خود در میان دانشجویان دانشگاه به این نکته اشاره کرد که “بیشتر رفتارها بر اساس عادت‌های فردی شکل می‌گیرند، ” و “زنجیره‌ی به وجود آمده بین عادت‌ها، نامحسوس‌تر از آن است که تشخیص داده شوند تا زمانی که این زنجیره آن قدر سنگین شود که از هم گسسته شود.”

همه‌ی ما عادت‌هایی داریم که دوست داریم آنها را کنار بگذاریم، و عادت‌های بسیاری وجود دارند که تمایل داریم به آنها روی بیاوریم. بافت به این نکته اشاره می‌کند که در مورد دوم، مهمترین عادت، پس‌انداز کردن پول است. همچنین او معتقد است، “بزرگترین اشتباه، یاد نگرفتن عادت پس‌انداز کردن پول است.”

۴- بر روی خود سرمایه‌گذاری کنید.

بافت معتقد است که شما باید تا جایی که می‌توانید و از هر طریقی که می‌توانید بر روی خود سرمایه‌گذاری کنید، چه از طریق مراقبت از جسم خود، تا پیدا کردن شغلی که دوست دارید و یا تحصیلات. بافت در یکی از مصاحبه‌های خود عنوان کرد، “هر کاری که به توسعه‌ی مهارت‌های شما و ایجاد ارزش بیشتر برای شما منجر شود، می‌تواند برای شما نتیجه‌ی چشم‌گیری داشته باشد.”

او معتقد است، هر آن‌چه که از شما گرفته شود می‌تواند چندین برابر بیشتر به شما بازگردانده شود، اما برخلاف سایر دارایی‌ها، توانایی‌ها و مهارت‌های شما نمی‌توانند از شما گرفته شوند. این مسئله می‌تواند تحصیلات، آغاز تجارت شخصی و یا حتی دریافت یک پست داوطلبانه باشد که می‌تواند به شما مهارت‌هایی که پیش از این در اختیار نداشتید را بیاموزد. هر آن‌چه به هوش شما بیافزاید، به ثروت شما نیز اضافه می‌کند.

۵- برای خود اهداف بلندمدت مشخص کنید.

بافت معتقد است، اشتباهی که بیشتر افراد مرتکب می‌شوند این است که سعی می‌کنند مسائل مالی را بصورت کوتاه مدت در نظر بگیرند. این نوع طرز فکر اغلب، افراد را به دردسر می‌اندازد. در عوض بافت توصیه می‌کند “بر اساس افق دید مربوط به چندین دهه‌ سرمایه‌گذاری کنید.” به جای این که سعی کنید مقدار کمی پول، در کوتاه‌ترین زمان به‌دست آورید، باید بر روی افزایش قدرت خرید خود در کل طول عمر خود کار کنید. به نظر بافت، این یک روش سالم برای کسب درآمد محسوب می‌شود.

Ehsan HT, [25.06.16 13:38]
آیا پرداخت مبلغ 812000 تومن هدیه به کسانی که دو سال سابقه بیمه دارن و از سال1390به بعد عقد کردن ، درسته ؟

g...h, [25.06.16 13:48]
]
سئوال مشخص نیست این مبلغ را چه کسی پرداخت کرده سازمان تامین اجتماعی یا کارفرما. پرداخت کمک هزینه ازدواج از وظایف سازمان تامین اجتماعی است. اگرچه اگر کارفرما هم بخواهد به کارگر خود کمک کند منعی نیست. ولی اجباری در این خصوص برای کارفرما وجود ندارد.

pouran daryaei, [25.06.16 11:32]
سلام خسته نباشید من به تازگی یک شرکت ثبت کردم و جزو هیئت مدیره هستم.چند سالی هست ک برای کارخونه های مختلف کار طراحی پروژه ای انجام میدم و بیمه درست و حسابی ندارم.الان ک میخوام خودم رواز طریق شرکت بیمه کنم کارشناس بیمه میگه خویش فرما بیمه شو,چرا؟؟؟من چ کار بکنم برام بهتره؟ممنون میشم اگه کسی بتونه مشکل من رو حل کنه

g...h, [25.06.16 11:34]
[In reply to pouran daryaei]
مدیر عامل شرکت مشمول قانون کار نیست، بنابراین مشمول بیمه اجباری نیز نمی باشد. می تواند خود را بیمه حرف و مشاغل نماید.

با سلام خدمت شما
ببخشید من قبلا پیامی ارسال کرده بودم ولی فکر کنم بدست شما نرسیده است.
یکی از دوستان من با مدرک مهارت فنی و حرفه ای برق کشی ساختمان مشغول به کار هست ولی با این مدرک مهارتی بیمه کامل(درمان و فوت و..)دارد ولی با هزینه کمتر از بیمه مشاغل ازاد.
بنده و دوستم در یک دفتر خدمات و فروش ماشینهای اداری مشغول کار هستیم و بیمه مشاغل ازاد هستیم.ما مدرک مهارتی فنی و حرفه ای نگرفته ایم ولی میتوانیم با توجه به سابقه کارمان مدرک فنی و حرفه ای تعمیرات ماشینهای اداری را بگیریم
ایا میتوانیم ما هم از بیمه مثل ان دوست برق کارم بهره مند بشیم؟
راهکارش چیست؟
تشکر از لطفتان 

جواب: فردی که اشاره کردید بیمه کارگران ساختمانی(سیم کشی ساختمان یکی از مشاغل ساختمانی محسوب می شود) است که بیمه شده فقط 7 درصد حق بیمه پرداخت می کند و مابقی یعنی 20 درصد سهم کارفرمایی قبلا هنگام اخذ پروانه و مجوز ساخت از کارفرما اخذ شده است.  مورد شما در زمره بیمه کارگران ساختمانی نمی باشد.

جناب آقای  قشقایی

با  سلام  و احترام 

ضمن آرزوی  سلامتی  و  قبولی  طاعات  و  عبادات  ، به  استحضار  می رسانم  همسر  من  از سال  1381 در یک شرکت  خصوصی  مشغول  به  کار  می باشد  ،  لطفاً  در  خصوص  سوالات  ذیل  راهنمایی  بفرمایید  : 

1.        بیمه از  مورخه  01/02/1381 لغایت  30/12/1383  برای ایشان  رد  شده  است  . 

2.       در  طی سال های 1384  لغایت  تاکنون  در همان شرکت  مشغول به  کار هستند  ولی از سال  01/01/1384  لغایت 01/10/1390 برای ایشان  بیمه  رد  نشده  است  جمعاً 7  سال  .و  دوباره  از سال  01/10/90  بیمه  رد  کرده  اند  .

3.       همسرم  همزمان  از تاریخ  01/01/88  لغایت  تا کنون به  صورت  مشاوره ای  پاره  وقت  هم  در یک  شرکت  خصوصی دیگر مشغول  به  کار شده است  که  از طریق  این  شرکت  به  صورت  ساعت  کارکرد  مثلاً  در یک ماه  9  روز  و در یک  ماه  20  روز  بیمه  برایشان رد شده  است  یعنی  از مورخه  01/01/88  لغایت  30/09/1390  بیمه  از  طرف  این  شرکت  پرداخت  شده  است  منتها نه به  صورت  کامل  . 

4.       حال  شرکت  اول از  مورخه  01/10/1390  شروع  به  واریز  حق  بیمه  به  صورت  کامل  نموده  است  تا کنون  و شرکتی  هم  که مشاوره ای  در  آن  جا  مشغول  است به  صورت  همان  پاره  وقت  بیمه را  واریز  می  کند  .

لذا از  جنابعالی  تقاضای  راهنمایی  دارم  : 

1.        مدت زمانی  که  شرکت  اول  بیمه  واریز  نکرده  است  را  چگونه می  توانین  احیا  کنیم  . 

2.       آیا  این  که از  دو  جا  بیمه واریز  می شود  ،  منفعتی  دارد  یا  این  که  بیمه  شرکت  مشاوره  ای  را قطع  کنیم  ؟ 

با  تشکـــر  فراوان  از  راهنمایی  های  ارزنده  جنابعالی

جواب: 1- چنانچه شرکتی از پرداخت حق بیمه امتناع نماید کارگر می تواند اول به شعبه سازمان تامین اجتماعی گزارش نماید تا بازرس سازمان جهت سرکشی و ثبت اسامی کارکنان به کارگاه مراجعه نماید. اگر سابقه کارکرد مربوط به گذشته است ابتدا مدارک به شعبه تامین اجتماعی ارائه شود تا در کمیته احتساب سابقه مورد رسیدگی قرار گیرد. در صورتی که نتیجه ای حاصل نشد فرد باید به هیاتهای حل اختلاف مراجعه و با ارائه مدارک اشتغال خواهان احراز سوابق گردد.

2- پرداخت حق بیمه از دو جا یا دو کارگاه در صندوق تامین اجتماعی ایرادی ندارد . البته پرداخت از دو جا فقط در دریافت خدمات تاثیر دارد و بر اساس آن خدمات بهتری ارائه می شود. بنابراین مدت سابقه را افزایش نمی دهد.

متداول‌ترین اشتباهات در بهره وری کسب و کار

سازنده بودن در کسب و کار، بسیار اهمیت دارد. این کار صرفاً با تلاش به دست می آید. گفته میشود که رسیدن به سطوح بالای بهره وری آسان نیست.

باید سخت تلاش کرد؛ این همان کاری است که شما باید انجام دهید. باید هوشمند عمل کنید. نکات زیر میتواند به شما کمک کند.

تلاش کنید همه کاری انجام دهید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک، هیچ چیز به اندازه اینکه احساس کنید بهترین عملکرد در کار خود ندارید باعث تضعیف روحیه نخواهد شد. من شرط می‌بندم همه تا به حال چنین چیزی را تجربه کرده‌ایم و دست کم یک ساعتی ذهن ما درگیر چنین موضوعی بوده است. با این حال، بهره‌وری این نیست که چقدر می‌توانید کار انجام دهید. کیفیت همیشه باید بر کمیت اولویت داشته باشد، بنابراین تفکر هوشمندانه بسیار مهم است. کارهایی که باید توسط شخص دیگری انجام شود را شروع نکنید. پشتیبانی IT را برای صرفه‌جویی در زمان در رابطه با موضوعات کامپیوتری به کار ببرید. از خدمات نظافت استفاده کنید تا نخواهید وقت خود را با جاروبرقی هدر دهید! فقط بر مهمترین‌ها تمرکز کنید و اولویت‌بندی را یاد بگیرید.

استخدام افراد بیشتر

صاحبان کسب و کار انواع ایده‌های بهره‌وری را در ذهن خود دارند. آنها می‌خواهند تلاش کنند تا بهترین باشند و این قابل درک است. با وجود این، بدین معنا نیست که باید تا حد امکان از کارکنان بیشتر بهره بگیرید. این روند به واقع تاثیر معکوس دارد و باعث سرخوردگی دیگر کارکنان در کار می‌شود. با این اوصاف، استخدام را به زمانی موکول کنید که واقعاً به کسی نیاز دارید. با وجود این، زمانی را به تمرکز بر کارکنان فعلی و آموزش آنها اختصاص دهید. به جای جایگزینی آنها با نیروهای جدید، استانداردهای مورد نیاز را به آنها ارائه دهید.

تغییر تمرکز

من بارها شاهد بوده‌ام که تغییر تمرکز چنانچه درست کنترل نشود می‌تواند شرکت را به باد دهد. مضاف بر این، واکنش بیمناک به چیزهایی است که خوب پیش نمی‌روند. گرفتن مشتریان جدید و زیاد و اداره کارهای بیشتر می‌تواند بهره‌زا باشد اما ممکن اثر سوء هم داشته باشد. ناگهان، کارکنان در می‌یابند که نمی‌توانند خود را با کارهای بیشتر تطبیق دهند. در نتیجه، تغییر تمرکز در مبنایی منظم موجب تضعیف روحیه کارکنان می‌شود و آنها را به سوی نارضایتی پیش ببرد!

خستگی بیش از حد

من می‌دانم که شما مالک یک شرکت هستید و بسیاری ازکارها را مدیریت می‌کنید، اما باید در مقابل خستگی بیش از حد محافظت شوید. این همان چیزی است که به تصمیمات نادرست و خلق و خوی تحریک‌پذیر منتج می‌شود. با انجام این کار تا حد ممکن در کارهای روزمره، می‌توانید فکر کنید که سازنده هستید. بدون زمان استراحت کافی، نمی‌توانید بیشترین قابلیت خود را به کار بگیرید. ساده است! نشانه‌های خستگی بیش از حد را بشناسید و آن را قبل از اینکه به کارتان آسیب بزند برطرف کنید.

هزینه‌های باور نکردنی در کسب و کار
بیشترین مورد هزینه شرکتتان کدام بوده است؟ احتمالاً نخستین چیزی که به ذهنتان میرسد، اجاره است. اگر بابت دفتر کارتان اجاره پرداخت میکنید، احتمالاً ماهیانه مبلغ هنگفتی را صرف این کار خواهید کرد.

اگر سرمایه‌ای در اختیار دارید، احتمالاً مجبور به سرمایه‌گذاری بیشتر در دارایی‌ها به واسطه هزینه‌های نگهداشت هستید. البته کارکنان شما هم هستند. آنها هزینه‌های عظیم کسب و کار شما هستند، شاید صدها هزار دلار در سال صرف آنها کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، اگرچه، این هزینه‌ها به اندازه شرکت شما نیز بستگی دارد. پس از آن، هزینه‌های قانونی و بازاریابی را باید مدنظر قرار داد. ما به سرعت قادر به استخراج این هزینه‌ها هستیم، زیر آنها هزینه‌های آشکاری هستند که از آنها اطلاع دارید. اما آیا به این فکر کرده‌اید که کسب و کار شما هزینه‌های بسیار بیشتر از این خواهد داشت؟

 خرده ریزها

 چای، دستمال توالت، شیر و دیگر هزینه‌های کوچک ممکن است مقدار زیادی از هزینه‌های شرکت شما را تشکیل دهد. شرکت‌های بیمه برآورد می‌کنند که حدود سیزده درصد این هزینه‌ها بابت موارد غیرمترقبه است. ممکن است بگویید که حذف این هزینه‌ها کمک زیادی به کاهش هزینه‌ها نخواهد کرد.با وجود این، اگر چنین کاری کنید، به زودی موجبات شکایت و اعتراض کارکنان را فراهم خواهید کرد. حتی اگر این کار را ادامه دهید، این سوال مطرح می‌شود که حتی اگر تامین هزینه چای، شیر و قهوه کارکنان منطقی نباشد، آیا می‌توان از کارکنان خواست که با خودشان دستمال توالت به همراه بیاورند؟

 لوازم‌التحریر

 آیا به این فکر کرده‌اید که چرا خودکارهای ما گم می‌شوند. ما اکثر لوازم‌التحریر محل کار را به منزل برده و هرگز بر نمی‌گردانیم. پس مشخص است که هزینه‌های لوازم‌التحریر نیز یک بار هزینه بزرگ برای کسب و کارهای کوچک خواهد بود. شرکت‌های بیمه بر این باورند که این دلیلی است که صاحبان کسب و کار خود را به زحمت نمی‌اندازند تا قیمت‌ها را چک کنند. آنها بر این باورند که هزینه‌های کوچک اهمیت چندانی ندارند. چند وقت یک بار لوازم محل کار خود را عوض می‌کنید؟ این کار بسیار رایج است، این طور نیست.

 کارکنان IT

 چه کسانی در شرکت شما حقوق مکفی می‌گیرند؟ ممکن است دانستن این که احتمالاً کارکنان IT که استخدام کرده‌اید این گونه باشند شما را به حیرت بیندازد. کارکنان IT اکنون بیشترین تقاضای کاری را دارند و هزینه‌های اضافی برای حفظ آنها لازم است. تیم‌های IT برجسته می‌توانند صدها هزار دلار در سال درآمد داشته باشند. دلیل اینکه اکثر کسب و کارها از خدمات برون‌سپاری به جای تیم IT استفاده می‌کنند همین است. آنها کماکان از مزایای ۲۴ ساعت پشتیبانی IT برخوردار هستند اما هزینه‌های کمتری به شرکت تحمیل می‌کنند.

 صورتحساب تلفن

 
آیا از نحوه استفاده کارکنان از خطوط تلفن و کسانی که به آنها تلفن می‌زنند آگاهی دارید؟ اگر پاسختان منفی است، احتمالاً زمان آن رسیده که این کار را شروع کنید. شواهد نشان داده است که صورتحساب‌های تلفن هزینه‌های هنگفت ماهیانه برای صاحبان کسب و کارهای کوچک به ارمغان می‌آورند. در نخستین گام باید شروع به منظم نمودن تماس‌های تلفنی و محدود کردن آنها نمایید. نکته دیگر اینکه، این روزها همه تلفن همراه دارند، بنابراین نیازی به صورتحساب‌های سنگین تلفن نیست. البته اگر هزینه تلفن‌های مربوط به قراردادهای کارکنان را پرداخت می‌کنید، احتمالاً در این بین بسیاری از هزینه‌های تماس‌های شخصی نیز وجود دارد.

علی عبدالعلی‌زاده به عنوان رئیس هیات مدیره سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) منصوب شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ علی عبدالعلی‌زاده به عنوان رئیس هیات مدیره سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) منصوب و دکتر سیدرضا نوروز‌ زاده مدیرعامل شد.

سیدرضا نوروز زاده عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی پیش از این، به عنوان رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مشغول به خدمت بود که پس از تغییرات در این سازمان، در اسفند ماه سال گذشته با حکم نعمت‌زاده به سمت مشاور وزیر منصوب شد.

عبدالعلی زاده نیز در سابقه کاری خود مسئولیت وزارت مسکن در دولت اصلاحات و مشاور عالی وزیر کشور در امور توسعه مناطق وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم را دارد.

گفتنی است، شستا بزرگترین و مهمترین هلدینگ تامین اجتماعی در کشور است.

شرط اصلی پرداخت بیمه بیکاری چیست؟

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: غیر ارادی بودن بیکاری، ملاک اصلی برقراری حمایت‌های قانونی و مقرری بیمه بیکاری برای بیمه شدگان بیکار به شمار می آید.

کارگری که به میل و اراده خود، کار را ترک می‌کند، نمی‌تواند از این حمایت‌ها برخوردار شود؛ ضمن اینکه بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری، بیمه شده‌ای است که بدون میل و اراده، بیکار شود و آماده به کار باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آنا، تشخیص ارادی و غیر ارادی بودن بیکاری بیمه‌شدگان بر عهده کمیته‌ای متشکل از نمایندگان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی است و شعب تامین اجتماعی بر اساس معرفی ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی در خصوص برقراری مقرری بیمه بیکاری اقدام می‌کنند. بر این اساس، علاوه بر بیمه‌شدگانی که به علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه به تشخیص کمیته یاد شده و شورای عالی کار، بیکار موقت شناخته می‌شوند و محق دریافت بیمه بیکاری می‌شوند و بیمه شدگانی که به علل بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ و آتش سوزی بیکار می‌شوند، می‌توانند از مقررات قانون بیمه بیکاری استفاده کنند.

بر این اساس، بیمه شده‌ای که کار خود را به صورت غیر ارادی از دست می‌دهد، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر ظرف مدت ٣٠ روز از تاریخ بیکاری، موضوع را به واحدهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع دهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی خود یا کار مشابه آن اعلام کند.

شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری را می‌توان این چنین خلاصه کرد که بیمه شده مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشد، تبعه کشورهای خارجی نباشد، مستمری بگیر بازنشسته یا از کارافتاده کلی نباشد، بیمه شده قبل از بیکار شدن حداقل ٦ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد( بیمه شدگانی که به علت حوادث غیرمترقبه، بیکار می‌شوند از این شرط مستثنی هستند) و بیمه شده در دوره‌های کارآموزی اداره کار شرکت کند.

مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیمه شدگان واجد شرایط به سابقه پرداخت حق بیمه از سوی آنان بستگی دارد و در هر حال مدت آن از ٣٦ ماه برای بیمه شدگان مجرد و ٥٠ماه برای بیمه شدگان متاهل و متکفل بیشتر نیست.

مهدی, [22.06.16 08:18]
سلام
ظاهرا کسر حقوق بابت تاخیر یا غیبت در قانون کار پیش بینی نشده است آیا  درست است یا نه
2- در هر صورت تنبیه تاخیر یا غیبت کارگران را چگونه می توان قانونی کرد

g...h, [22.06.16 08:26]
[In reply to مهدی]
موردی که فرمودید در قانون به صورت روشن و صریح نیامده ولی می توان درآیین نامه انضباطی کارگاه موارد تخلف و مجازات را گنجاند . اگرچه تاخیر و غیبت یکی از موارد قصور در کار می باشد.

نکات ضروری برای موفقیت در کسب و کار

پس از شروع یک کسب و کار، باید برای کسب موفقیت در آن تلاش کنید. باید بتوانید در دنیای کسب و کار، جایی برای خودتان پیدا کنید. در اینجا نکاتی آمده است که هر صاحب کسب و کار برای موفقیت به آن نیاز دارد.

از وضعیت مالی خود اطمینان حاصل کنید

اگر به آنچه که برای آن هزینه می‌کنید توجه نکنید، کنترل امور مالی خود را از دست خواهید داد. لازم است هنگامی هم هزینه‌های خود را کاهش دهید. هرگونه هزینه را حداقل نگه دارید تا زمانی که نقدینگی به جریان بیفتد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، همانگونه که در اینجا گفته می‌شود، باید همواره پولی را برای زمان دردسر و اشتباه ذخیره داشته باشید تا آن بودجه بتواند مشکل شما را برطرف کند. اگر نمی‌توانید وضعیت مالی خود را کنترل کنید به حسابدار برای کنترل نقدینگی نیاز دارید.

 کسب و کار خود را بازاریابی کنید

نکته دیگر برای موفقیت صاحبان کسب و کار، اطمینان از بازاریابی کسب و کارشان است. شما باید برند خود را نمایان کنید به طوری که انبوهی از مشتریان خواهان استفاده از خدمات شما باشند. با مشتریان بالقوه تماس بگیرید یا در مورد کسب و کار جدیدی که فکر می‌کنید مورد نیاز آنها خواهد بود به آنها ایمیل بزنید. می‌توانید از افراد مربوط به آن صنعت دعوت کنید تا محصولات و خدماتی که ارائه خواهید کرد را ببینند. به خاطر داشته باشید که به وب‌سایتی خوب و استفاده از رسانه‌های اجتماعی نیاز خواهید داشت تا افراد از کسب و کار شما آگاهی یابند. این امر ارزش پرداخت هزینه‌های تبلیغات در بخشهای مربوط به شما در یک مجله را خواهد داشت. این کار باعث دوام کسب و کار شما می‌شود.

 سهام خود را کنترل کنید

همچنین اگر بخواهید از موفقیت کسب و کارتان اطمینان حاصل کنید، به کنترل سهامتان نیاز خواهید داشت. این روند بهره‌وری شما را افزایش خواهد داد و به معنای پاسخ مناسب به مشتریان در مورد زمان ارائه محصول خواهد بود. همچنین به این معناست که هزینه اضافی بابت خرید سهام آن هم زمانی که ضرورتی درکار نیست صرف نخواهید کرد. ممکن است بخواهید از برخی نرم‌افزارهای ERP استفاده کنید که به شما در کنترل کسب و کارتان کمک کند. به هر حال کنترل سهام و فرآیند سفارش و فروش امری الزامی است.

 از کسی بخواهید تا به شما کمک کند

نکته دیگر برای موفقیت آن است که همه کارها را خودتان به تنهایی انجام ندهید. همانگونه که پیش‌تر ذکر شد، زمان خود را برای انجام کارهایی که می‌توانید از شخص دیگری برای انجام آن استفاده کنید هدر ندهید. به ویژگه اگر شما در انجام آن کار مهارت ندارید می‌توانید از شخصی ماهر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که مجبور به استخدام افراد زیادی نیستید فقط تعدادی که بتوانند در پیشبرد کسب و کار به شما کمک کنند.

سلام قربانی هستم متولد 1353تا حالا سابقه بیمه ندارم بدون هیچ مدرکی به کار کنافکاری مشغولم چطور میتونم خودمو بیمه کنم ممنون

g...h, [21.06.16 14:53]

[In reply to فروشگاه تهران کناف قربانی]

کارفرما موظف است حق بیمه کارگر خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. می توانید به شعبه  واقع در محدوده محل کارگاه اعلام تا بازرس جهت بازرسی بیمه ای به کارگاه مراجعه نماید. به غیر از بیمه اجباری ، بیمه حرف و مشاغل آزاد  بیمه است که خود فرد  حق بیمه را پرداخت کند.

فروشگاه تهران کناف قربانی, [21.06.16 14:58]

من خودم کار اجرائی میگیرم ومدت زمان اجراش هم کمه نهایت زیر یک هفته کارو تحویل میدم ایا بیمه کارگری شامل حال من میشه

g...h, [21.06.16 15:04]

[In reply to فروشگاه تهران کناف قربانی]

نوع کار شما تاحدی نزدیک به قرارداد پیمانی است در قرارداد پیمانکاری کار بطور یکپارچه به فردی ارجاع می شود و مبلغ مقطوعی بابت آن پرداخت می شود. این نوع قرارداد مشمول قانون کار نیست. ولی برخی از قراردادها در واقع قرارداد کار معین است . یعنی کاری مشخص و معین به کارگر ارجاع می شود و او موظف است کار را کامل کرده و تحویل دهد. در این صورت دستمزد بر اساس میزان کار انجام شده پرداخت می شود. قراردادکار معین مشمول قانون کار و مشمول بیمه کارگری می باشد. شرایط این دو باهم متفاوت است که نیاز به بررسی و فرصت بیشتر دارد.

با سلام خدمت جناب قشقایی و ارزوی موفقیت و سلامتی برای حضرتعالی

ببخشید من فعلا بیمه مشاغل ازاد با موارد فوت و از کار افتادگی و بازنشستگی بدون درمان هستم ولی تا ماه اینده میخواهم جایی مشغول شوم و توسط کار فرما بیمه اجباری شوم.
حالا سوالم این هست که باید به شعبه تامین اجتماعی که در ان پرونده بیمه مشاغل ازاد دارم مراجعه کنم و درخواست عدم پرداخت بیمه مشاغل ازاد را بدهم یا اینکه باید کار فرما من این کار را انجام بده و نیاز به ارائه درخواست من نیست؟کلا باید چیکار کنم؟
تشکر

جواب: ابتدا به شعبه ای که بیمه اختیاری هستید مراجعه کنید و موضوع بیمه اجباری را بیان کنید و سپس با ارسال لیست جدید بیمه اجباری توسط کارفرما مدارک لازم از جمله کپی شناسنامه وکارت ملی را ارائه و با توجه به شماره بیمه قبلی خواستار انتقال بیمه به اجباری شوید. البته ادامه بیمه اختیاری با پرداخت حق بیمه به صورت اجباری امکان پذیر است ولی فقط حق بیمه بیمه اجباری محاسبه می شود.

با سلام
ببخشید کسی که2 سال سابقه بیمه مشاغل ازاد دارد میتواند مدت خدمت سربازی اش را به سوابق بیمه اش اضافه کند یا اینکه این قانون فقط شامل کسانی است که بیمه اجباری دارند؟
هزینه اش چقدر میشود؟
تشکر از سایت خوبتان

جواب:  فرق نمی کند. فقط نیاز به دو سال سابقه قبلی در سازمان تامین اجتماعی می باشد.

شرایط پذیرش خدمت سربازی به عنوان سابقه :

به موجب قانون، دوران خدمت سربازی کلیه بیمه شدگان جزو سوابق  بیمه­ای آنان محسوب می­شود مشروط بر این­که:

-   رابطه بیمه­ای فرد با سازمان برقرار باشد؛

-   حق بیمه دوران مذکور پرداخت شده باشد؛

-  قبل­از­تاریخ­تقاضا­حداقل«2»سال سابقه پرداخت حق­بیمه داشته باشد؛

  -درخواست توسط متقاضی ارائه شده باشد.

حق بیمه دوران نظام وظیفه:

حق بیمه مربوط به مدت خدمت سربازی 30 درصد میانگین حقوق و دستمزد دو سال قبل از درخواست  است که 7 درصد آنرا بیمه شده و مابقی توسط دولت پرداخت می­شود.

با سلام
می خواستم بدونم هزینه بیمه خود اشتغالی چقدر است؟ آیا سابقه کار محسوب می شه؟ 

جواب : منظور شما از بیمه خود اشتغالی مشخص نیست. اگر منظور بیمه خویش فرمایی است که شخص خود پرداخت حق بیمه را متقبل می شود. این نوع بیمه به دو دسته تقسیم می شود:بیمه اختیاری و بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد. در بیمه اختیاری حق بیمه 26 درصد حقوق اعلامی است و در بیمه حرف و مشاغل آزاد 18 درصد به اضافه سرانه درمان می باشد.

با سلام
بنده قصد بستن قرار داد ساعتی با یک شرکت دارم. در حال حاضر خالص دریافتی من در ماه به ازائ 16 روز کار حدودا برابر 1500000 تومان است که بدون بیمه می باشد. در صورتی که همین قرارداد بیمه ای شود خالص دریافتی چقدر می شه؟ 

جواب: حق بیمه 30 درصد است که 23 درصد سهم کارفرما و 7 درصد سهم کارگر است. بنابراین 7 درصد از مبلغ مذکور کسر کنید حقوق شما می شود.

با سلام من مدتی است برای یک شرکت پخش کار می کردم متسفانه قرارداد کتبی ندارم
طبق توافق اولیه برای من قرار بود بیمه رد کنند اما رد نکردند حقوق ومزایای قانونی ام را هم نمیدهند مثل عیدی وپایان کار میگویند ما اینها را نمیدهیم الان چطوری باید پیگیری کنم 

جواب: برای پیگیری تمام مواردی که ذکر کردید به هیاتهای حل اختلاف وزارت کار مراجعه و ازکارفرما شکایت نمایید.

ابلاغ سقف جدید معافیت مالیاتی حقوق

بخشنامه تعیین میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد که بر اساس آن سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران ۱۵۶میلیون ریال در سال تعیین شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه تعیین میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق سال 1395 را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است:

با عنایت  به بند (الف) تبصره (6) قانون بودجه سال 1395 کل کشور که به‌موجب آن سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 3-12-1366 و اصلاحات بعدی آن در سال 1395، مبلغ یکصد و پنجاه و شش میلیون (156000000) ریال در سال تعیین گردیده است و براساس ماده 85 قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب 31-04-1394، نرخ مالیات بردرآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ مذکور و تا 7 برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد (10%) و نسبت به مازاد آن بیست درصد (20%) است، لذا پرداخت کنندگان حقوق در بخش دولتی و غیردولتی مکلفند حسب مقررات ماده 86 قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات بر درآمد حقوق پرداختی یا تخصیصی به کارکنان خود در سال 1395 را طبق مقررات ماده 85 قانون یادشده محاسبه و کسر و تا پایان ماه بعد ضمن انجام سایر تکالیف قانونی به اداره امور مالیاتی محل پرداخت نمایند.

لازم به ذکر است با توجه به بخشنامه شماره 1-95-200 مورخ 18-01-1395 مبنی بر کسر و ایصال مالیات حقوق دوماهه اول سال 1395 با اعمال معافیت مالیاتی سال 1394 به‌صورت علی الحساب، تعدیلات مالیات دوماهه مذکور در ماه یا ماههای بعد قابل اعمال خواهد بود.

10 عادت که موفقیت شغلی را تضمین می‌کنند

دوست داشته باشید یا نه، ما بیشتر وقت خود را با کار می‌گذرانیم. اکثر ما بیش از ۲٫۰۰۰ ساعت در سال کار می‌کنیم.

بنابراین، اگر با شغل فعلی خود خوشحال نیستید یا اگر سعی دارید به زمینه جدیدی وارد شوید، در ادامه ۱۰ عادت ضروری برای دستیابی به شغلی که می‌خواهید آمده است:

رسالت شغل خود را بدانید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، اطمینان حاصل کنید که در مورد آنچه که می‌خواهید با شغل خود به انجام برسانید، صراحت دارید. آن را با صدای رسا بیان کنید. دقیقاً رسالت شغلی خود را بنویسید و هر جا که روزانه می‌توانید آن را ببینید بگذارید.

زمان خود را حسابرسی کنید.

اگر هر روز سر کار می‌روید، چگونگی گذراندن زمان خود را بنویسید. ببینید که چه چیزهایی شما را از تحقق اهدافتان دور کرده است. کارهایی را بهره‌ور نیستند انجام ندهید. اگر به دنبال استخدام هستید، نگاه جدی به چگونگی صرف زمان خود داشته باشید. چه میزان زمانی را می‌خواهید برای ملاقات‌ها یا صحبت با تلفن صرف کنید؟ چه میزان زمان برای تحقیق در مورد مصاحبه‌های شغلی لازم است؟ مسئولیت در مورد زمان، حتی در مورد یک دقیقه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

از دقت برند آنلاین خود اطمینان حاصل کنید

در دنیای امروزی، کارفرمایان آینده‌نگر و نیز مدیریت فعلی، از اینترنت و رسانه اجتماعی برای جستجوی شما استفاده خواهد کرد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که نام، پروفایل و برند شما در گوگل وجود دارد. هر چیزی که به وجهه برتر شما کمکی نمی‌کند را حذف کنید.

قدردانی روزانه

خواه یک کار نه چندان مهم انجام دادید یا به دنبال تحول شغلی بوده باشید، به هر حال زمانی را برای سپاسگزاری روزانه اختصاص دهید. شما می‌توانید چیزهایی پیدا کنید که صرفنظر از شرایط بابت آن شکرگزار باشید. این عادت نگرش شما نسبت به خودتان و شغلتان را متحول خواهد کرد. این کار به نوعی فروتنی نسبت به آگاهی از این که تمام این کارها را شما انجام داده‌اید خواهد بود.

انعطاف‌پذیر باشید

کارفرمایان همیشه به دنبال اعضای تیم هستند که با جریان کاری پیش می‌روند و شکایتی نسبت به تغییر برنامه‌ها یا وظایف ندارند. این نوع کارکنان به زودی به چشم رئیس خواهند آمد زیرا وجهه خوبی از خود نشان داده‌اند. افرادی که با روی باز تغییرات را نمی‌پذیرند اغلب به دنبال کار در پروژه‌های بیشتر و حرکت سریع‌تر در محل کار هستند.

فقط به دنبال تایید نباشید

تطبیق فعالیت‌ها یا عقاید ما به عنوان کارمند آسان است اگر به دنبال پشتیبانی از سوی مدیریت باشیم. احتمالاً نسبت به خواسته‌های خاص کارفرمای آینده آن هم فقط برای اینکه آن شغل را بگیرید وسوسه شده‌اید. با وجود این، به جای دنبال تایید بودن، باید بر تاثیر فعالیت‌های خود تمرکز کنید. ایا این کار خدمت‌رسانی به مشتری را بهبود خواهد بخشید؟ آیا نیازهای او را مرتفع می‌نماید؟ تایید زودگذر است، اما بر خط مشی تاثیر می‌گذارد. بنابراین به جای اینکه از خود بپرسید آیا رئیستان عملکرد شما را می‌پسندد از خودتان بپرسید چگونه می‌توانید بهترین باشید. آیا تاثیر پایداری بر برخی از بخش‌های این شغل خواهید داشت؟ اگر بتوانید به این سوالات پاسخ دهید، می‌توانید بگویید موفق هستید.

۳۰ دقیقه زودتر به محل کار خود بروید

مانند بسیاری از کارندان، احتمالاً درست به موقع سر کار خود حاضر می‌شوید. یا احتمالاً رفت و آمد خود را طوری تنظیم می‌کنید که درست قبل از آمدن رئیس در محل کارتان باشید. در اینجا یک عادت ساده می‌تواند به شما کمک کند: ۳۰ دقیقه زودتر از شروع کار، در محل کارتان حاضر شوید. بدین صورت زمانی برای نشستن و بازتاب اهداف روزانه خود خواهید داشت. می‌توانید به کارهایی که باید انجام دهید را اولویت‌بندی کنید. بدین صورت روزی کمتر از هیاهو و هرج و مرخ خواهید داشت و مدیرتان این را به عنوان ابتکار عمل تلقی خواهد کرد.

اغلب در دسترس باشید

حتی اگر در حال حاضر شغلی دارید، اما هرگز ارتباط با اطلاعات تماس و دوستان کسب و کار خود را متوقف نسازید. فرصت‌های جدید سریعتر از موتورهای جستجو به صورت شفاهی یافت می‌شوند. فهرست دقیقی از تماس‌ها داشته باشید و از رسانه اجتماعی برای حضور استفاده کنید.

مزایای یک مشاور را دست کم نگیرید

شما هرگز با استفاده از راهنمایی‌های فردی که خود زمانی بیشتر از شما در آن حرفه کار کرده است، اشتباه نخواهید کرد. کسی را بیابید که در جنبه‌های چالشی شغل‌تان به شما کمک کند. لازم نیست چیزی که دیگران یافته‌اند را دوباره کشف کنید، بلکه باید دریابید که دیگران چگونه موقعیت مشابه شما را مدیریت کرد‌ه‌اند.